Nu fylls logistikparken – Thermo Fisher Scientific har flyttat in

14:09 - 03 mar 2017 / Nyhet

Det internationella laboratorieföretaget Thermo Fisher Scientific huserar sedan januari i Port of Gothenburg Logistics Park. Det innebär att första etappen i NCC:s del av logistikparken är fullt uthyrd.

—     Vi har vår haft verksamhet i Göteborg sedan lång tid, men är glada över att nu ha fått möjligheten att flytta närmare hamnen. Ur ett logistiskt perspektiv finns det inget bättre läge i Norden. Och ur kundperspektiv ligger vi helt rätt och kan nå våra kunder inom utlovade tider, säger Linus Lie, Operations Manager Nordic Thermo Fisher Scientific.

Thermo Fisher Scientific är leverantör av laboratorieutrustning och produkter inom medicinteknik och är del av en internationell koncern som omsätter över 170 miljarder kronor per år och har 56 000 anställda. Deras produkter kommer till stor del till Sverige via Göteborgs Hamns roro-terminaler.

—     Port of Gothenburg Logistics Park ger oss bra möjligheter att kunna hantera konjunktursvängningar och vara flexibla i vår verksamhet i och med att här finns tillgång till både personal och volym. Med vårt nya läge får vi dessutom nära till våra samarbetspartners som redan finns lokaliserade i närområdet och det gör att vi kan arbeta mer flexibelt, säger Linus Lie.

Totalt förfogar NCC över 220 000 kvadratmeter i Port of Gothenburg Logistics Park.