Ansök

Sista ansökningsdag: 2020-02-24

KOMMUNIKATÖR

Göteborgs Hamn är Skandinaviens största hamn och anlöps dagligen av världshavens allra största fartyg. I 400 år har vi varit logistiknavet i Sveriges internationella handel och är den självklara porten till världen för svensk import och export. I det kommunalägda bolaget arbetar idag ca 130 personer.

Till avdelningen Marketing & Communications söker vi nu en Kommunikatör. Arbetet är på dagtid måndag-fredag.


Arbetsinnehåll

Som kommunikatör är du en viktig del av vår dagliga verksamhet och kommer bidra till vilken syn Sverige och resten av världen har på hamnen. Då en av våra medarbetare ska gå i pension tillsätter vi nu en kvalificerad kommunikatörstjänst där du kommer ha särskilt ansvar för projektledning av kommunikationsinsatser där event och besök till Göteborgs Hamn AB ingår. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  •  Projektleda, planera och genomföra kundevent med eventleverantör
  •  Ansvara för Göteborgs Hamns övergripande besöksstruktur samt uppföljning av densamma
  • Representera Göteborgs Hamn under besök
  • Redaktörsansvar för digital kundkommunikation för nyhetsbrev och dylikt
  • Uppdatera digitala plattformar med bild, rörligt material och text
  • Skapa filmer, redaktionella inlägg och kommunicera med dess mottagare i sociala medier och liknande kanaler
  • Sköta omvärldsbevakning inom kommunikationsområdet
  • ... samt övriga förekommande arbetsuppgifter som ingår i rollen


Kvalifikationer

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom media-  kommunikationsvetenskap, journalistik eller likvärdigt samt några års erfarenhet av att arbeta med strategisk kommunikation. Vi ser att du behärskar att arbeta inom traditionell marknadsföring men att du främst har erfarenhet av den digitala. 

Som person är du nyfiken, noggrann och ansvarstagande samt att du hittar kreativa lösningar på de uppgifter som hamnar på ditt bord. Då en stor del av det dagliga arbetet innebär kontakt med medarbetare, kunder,  leverantörer och samarbetspartners ser vi att du har god samarbetsförmåga och att dina kommunikationskunskaper är välutvecklade. 

Vi tror att du har god vana vid att hantera diverse olika datasystem så som Photoshop, Indesign och Officepaketet samt att du är väl insatt i sociala medieplattformar. Har du dessutom erfarenhet av CRM-system och filmredigering i SoMe är det mycket meriterande. 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Information

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta kommunikationschef Cecilia Lööf, tel. 031-368 75 45.

Facklig representant för Unionen är Carl Jansson, tel. 031-368 75 16 och för SACO är Daniela Fjellman representant, hon nås på tel. 031-368 77 48

Tjänsten är säkerhetsklassad. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. 

Frågor om att jobba hos oss?

Vill du veta mer om våra tjäns eller hur detär att jobba hos oss? Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Susanne Utbult

Susanne Utbult

Senior HR Manager, Business Support

+46 31 368 77 21